Case:
Ingo the Gringo

Client

Ingo the Gringo

Year

2019

Deliverable(s)

Website | Logo

Goal

Online positionering

DE UITDAGING

“Hoe krijgt Ingo the Gringo de juiste merkidentiteit. Om te zorgen voor een goede positionering in de drukke markt van muzikanten?”

Music for Mankind

 

DJ Ingo Mertsens profileert zichzelf als ‘all about that funky music’. Om zijn merknaam Ingo the Gringo meer naamsbekendheid te geven, en sneller geboekt te worden heeft hij Llorem Ipsum benaderd. We hebben het ontwerp en ontwikkeling van zijn website uitgevoerd. Ook is er een logo ontworpen dat aansluit bij de merkwaarden van Ingo, namelijk ‘Music that makes you forget your blues, music that makes you get up to get down.’

Onderscheid je als muzikant

Het hebben van je eigen website laat zien dat je professioneel en toegewijd bent. Wanneer boekers, festivals, promotors of andere contacten over je naam horen en ernaar gaan zoeken, verwachten ze je te vinden op yourartistname.com

Een website is een plaats waar een band of artiest effectief zijn ‘merk’ kan presenteren. Andere sites kunnen je in de war brengen met kleurenschema’s, maar je eigen site is de enige plek waar mensen de volledige experience kunnen krijgen ervaring van de artiest en zijn/haar esthetiek.

Muzikanten over de hele wereld hebben een aantal fasen van online promotie doorlopen. MySpace-profielen maakten plaats voor Facebook- en Instagram-pagina’s, Bandcamp en tal van andere platforms. Maar het probleem met dit soort platforms is dat ze one-size-fits-all zijn. En een van de belangrijkste lessen die internet ons heeft geleerd, is dat degenen die iets unieks te bieden hebben, veel succesvoller zijn.

Dit is een bijzonder belangrijke les voor muzikanten om te leren, omdat we voor een grotere uitdaging staan dan ooit tevoren. Hoewel het nu vrij eenvoudig is om onze muziek te presenteren op Apple Music en Spotify, is het net zo eenvoudig voor iedereen. Er is een eindeloze hoeveelheid nieuwe muziek om naar te luisteren, en zelfs als je echt goed bent, vlieg je misschien onder de radar.

Concept was er al!

Omdat er al duidelijk was dat er een logo met bijpassende website moest komen, was het ons de uitdaging om binnen het budget alle uitgesproken behoeftes te verwerken. Er moesten een aantal elementen in de website terugkomen om zo het uiterste te halen van de mogelijkheden van een website voor een muzikant.

Ingo wilde dat de website een platform wordt waar gasten:

  • In contact kunnen komen met Ingo the Gringo
  • Verschillende mixes kunnen luisteren
  • Worden geïnformeerd over komende evenementen
  • Foto’s kunnen zien van de evenementen

 

 

Ingo the Gringo:
Music for Mankind

Llorem ipsum dolor si amet