Een radicaalradicaal nieuw gezicht voor een hogeschoolblad

BRANDING | SOCIAL DESIGN | WEBDESIGN | PRINTDESIGN | CAMPAGNE

www.hanzemag.nl

| MAG | MAG | MAG |

Hanzemag is het redactioneel onafhankelijk nieuwsmedium van de Hanzehogeschool te Groningen. Het merk was toe aan een radicaleradicale gezichtsverandering.gezichtsverandering. Llorem Ipsum ontwierp een volledig nieuwe huisstijl, bouwde een foto- en videocampagne om het nieuwe merk te lanceren, en ontwierp het halfjaarlijkse magazine.magazine. Daarnaast voorziet Llorem Ipsum doorlopend in designs voor de on-en offline uitingen van Hanzemag, waaronder de social media en website.

Hanzemag is het redactioneel onafhankelijk nieuwsmedium van de Hanzehogeschool te Groningen. Het merk was toe aan een radicaleradicale gezichtsverandering.gezichtsverandering. Llorem Ipsum ontwierp een volledig nieuwe huisstijl, bouwde een foto- en videocampagne om het nieuwe merk te lanceren, en ontwierp het halfjaarlijkse magazine.magazine. Daarnaast voorziet Llorem Ipsum doorlopend in designs voor de on-en offline uitingen van Hanzemag, waaronder de social media en website.

Uitdaging

Hanzemag voorzien van een meer onafhankelijke uitstraling. Uit onderzoek dat wij uitvoerden in opdracht van Hanzemag bleek dat studenten het medium vaak zagen als 'schoolkrant'.'schoolkrant'. Ook werd vaak verondersteld dat het medium onderdeel is van de Hanzehogeschool, terwijl het redactioneel onafhankelijkonafhankelijk is.

Oplossing

Hanzemag in visuelevisuele vorm loskoppelen van de Hanze, door de naam MAG te hanteren als 'roepnaam'. Er is gekozen voor een rebelser, ruwer font om de nieuwe identiteit krachtkracht bij te zetten. Een Brandactivation campagne is uitgerold om studenten kennis te laten maken met het nieuwe merk.merk.

Voor MAGMAG is een eigentijdse huisstijl ontwikkeld, die aansluit bij de belevingswereld van studenten (18-25jr). Naast een nieuw logo, kleurenpalet en vormgeefelementen is er een serie foto's geschoten die MAG ondersteund in haar uitingen. De serie van in totaal 88 foto's wordt tevens gebruikt voor de thematische benadering van artikelen, video's en podcasts op de website van MAG. 

De nieuwenieuwe stijl is doorgevoerd in web- en social design. Llorem Ipsum voorziet doorlopend in designs voor Instagram.  Halfjaarlijks publiceert MAG een MAG-a-Zine voor studenten. Iedere uitgave heeft een radicaalradicaal andere vorm, uiterlijk en onderwerp. Hierdoor zijn alle ontwerpen voor MAG maatwerk. 

Een video-campagne georiënteerd rondom de corona epidemie spreekt de doelgroepdoelgroep op een zeer persoonlijke manier aan. De video's worden ingezet op de verschillende sociale media, met het doel om als incentiveincentive te fungeren en een following (community) te vormen. 

Niet omdat het moet, maarmaar omdat het MAG.MAG.

Back to top